söndag 1 februari 2009

Join the club, Snobb!

Jag kom på en sak häromdagen medan jag spatserade hem från teatern. Jag kom på hur bortskämd jag är! Jag gick hem från en teater som vi betalar för, jag hade kläder på mig men klagade på att det var för kallt! Jag var sur för jag missade den varma sköna bussen som kommer en gång i kvarten och fick istället gå en tjugo minuter. Och jag var dessutom på väg till ett varm hem fullt med människor som älskar mig och mat på bordet! Och ändå klagade jag? Det är helt ofattbart!

Vi klagar på att dator inte fungerar, när hur många som helst på jorden inte ens skulle drömma om en dator. Vi klagar på skolmaten fast vi borde vara glada att får den gratis, eller att vi ens har mat på bordet någon gånger om dagen så att vi kan äta oss mätta!

Jag vet inte om jag påverkat dig något, men jag ska iallafall sluta klaga! Jag är tillräckligt bortskämd som det är!

2 kommentarer:

Eiding sa...

Du ska inte säga ngt jag är fan ännu mer bortskämd... Men det är ju klart man klagar för ingen är nöjd med det de har, alla vill ha mer....

Stun sa...

jo men om alla slutar att klaga då blir alla lat och gör vad de vill -.- och när man klagar ibland tror de andra bla bla bla bla men ibland tror de också att typ värför klagar dom? det ger dom en motivering att göra bättre nästa gång. och btw, du klagade själv om att inte klaga :p