söndag 8 februari 2009

Född för potatis

Existerar talang? Är du född till att göra något speciellt eller är allt bara övning? Är jag född till att spela fotboll eller måste jag stå i Vasaparken sju timmar varje dag för att bli bäst? Tänk om jag är född till att skala potatis?! Tänk om det är min uppgift i livet! Skala potatis, det är det jag gör bäst. Det är min livsuppgift att skala potatis. Eller är det bara slumpen som avgör vad vi är bra på?

Jag vill gärna tro att jag är unik. Skapad till denna jord precis som jag är. Inte någon slump! Att jag är menad att göra någon speciellt. Att jag är skapad för att skala potatis. Och när du sen testar att skala potatis så kommer det som en uppenbarelse, det spritter i fingrarna, du börjar flyga och det är massor av guldstjärnor!

Så, existerar talang? Är jag född till att t.ex. skala potatis? Eller är det bara en önskedröm av en naiv tonåring?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en naiv tonåring...

Anonym sa...

Jag är glad att du bestämt dig för att fortsätta skriva och för att du ändrat färgerna på din blogg så att det du skriver är läsligt :)

//allmänt glad person

Eiding sa...

tihi, låter bra!
jag tror man kan vara duktig på nått men att om man vill vara ännu bättre så måste man öva, öva, öva, öva.