tisdag 3 februari 2009

Ericaland

För inte så läge sedan förstod jag att det jag lever i är en fantasivärld. I min värld är alla duktiga i skolan. Rökning, sprit, droger, våldtäkter finns inte där. Eller, jo. De finns men inte att det skulle kunna hända mig, eller någon jag känner? Någon jag vet om? Någons kompis? Nej, det finns inte i Ericaland.

Miljö förstörningen, krig och naturkatastrofer? Sådant kan jag få in. Det existerar i min värld. Det är väldigt verkligt. Men inte att det skulle kunna hända mig.

Men så, för inte så länge sedan. Så kom det en stor storm och blåste ner mig från mitt moln. Det är en obehaglig känsla och jag tappade kontrollen. Men frågan är om det var rätt? Antagligen för mig, för när jag tänker tillbaka på det så skulle jag gjort precis samma sak igen.

Just då såg jag inget positivt i det hela. Men det var kanske bra att det hände. För jag tror nu att vi alla behöver titta igenom molntäcket ibland och se vad som verkligen händer här nere på jorden. Och det trodde jag inte när jag satt på min molntron i Ericaland.

5 kommentarer:

Eiding sa...

Fan va gulligt! <3
Gillar inlägget massor verkligen <3<33333
Jag blev jätteglad också xD :D

Eiding sa...

Fast... Den är mkt seriös och ledsam också.. när jag tänker efter..... :(
Ditt fel :(((((

Froste sa...

Trevligt att se från dig igen :)

Ja, vi lever väl alla i våra egna små världar. I våra små illusioner. Det är mycket mysigare så, måste jag påstå. Verkligheten kan tänkas mycket värre. Men ibland är faktiskt verkligheten inte jättehemsk, den kan vara rätt gossig den med. Vet inte vart jag vill komma. Gillade inlägget!!

Anonym sa...

seriöst, amelie skriv ett inlägg sen låt resten skriva sina inlägg. *hihi* erica, jag vill besöka ericaland någongång, kanske vi kan hoppa ibland det där gröna gräset? :D:D

hmmdfasdad sa...

In ur ericaland ... there shouldnt be any schools XD