fredag 22 augusti 2008

~Är gräset grönare på andra sidan?~

Det har inte blivit så mycket bloggande på senaste tiden för mig p.g.a. många olika fåniga saker. Men nu har jag kommit på en serie, en följetong om man så vill. Jag ska såga eller hylla ordspråk. Så nu kan jag i alla fall inte skylla på att jag inte har några idéer Så
om jag inte skriver nu är det bara lathet. Och om ni har några förslag på ordspråk, skriv dem på kommentarer! Första ordspråket kommer här:

~Gräset är grönare på andra sidan~
Jag blir deprimerad bara jag hör det! Det här ordspråket säger att det är bättre någon annanstans. och så kan du väl inte säga. Eller, jo. Det kan du, jag gör det. Alldeles för ofta. Men du borde inte göra det! Du, jag och alla andra i hela världen borde tänka gräset är grönast precis där jag är, eller något i den stilen, lite snyggt formulerat! För alla filosofer och sådana människor säger att du ska leva i nuet och för att leva i nuet måste du för det första vara där du är. Jag menar nu inte att det alltid är bäst där du är. För det är inte sant. Men, världen kommer bli bättre om inte alla alltid vill vara någon annanstans, utan ser det vackra på platsen där rumpan vilar,
just precis nu.

Ordspråk: Sågat [X] Hyllat [ ]

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du har alldeles rätt, men handlar inte det ordspråket om att vi männiksor inte nöjer oss, "gräset är grönare på andra sidan" men när man kommer dit är det inte alls grönare. Men visst kan jag ha fel, bra inlägg iallafall!

Anonym sa...

För ensamma folk är gräset nog grönare på andra sidan, men för dig, allt du behöver är dina vänner, då blir gräset genast grönare ;)

Anonym sa...

Helt sant det du skriver. För om man tänker att "den andra sidan" är bättre så njuter man inte lika mkt av "den här sidan" vilket är dumt. Jag tycker att din idé om en "serie" är jättebra!

<3 U, U R the best!!

Froste sa...

"Gräset blir grönast där det vattnas". Kaske borde man formulera det så? Om du "vattnar" din omgivning så blir det tillslut bäst där du är. Och ett bra inlägg, schysst att du skriver igen!!
//Froste

Anonym sa...

Carpe diem eller fånga dagen, lev där du är!!Du är lika klok som de gamla romarna!!

Anonym sa...

jag har inte läst men- palla att de kända bloggarna blondin bella o dom typ skriver va de ha på sig o sånt. ordspråk brukar typ va i uppslagsverk, XD