söndag 14 september 2008

~Kan det bli bättre?~

~Det kan alltid bli bättre~
Säg det långsamt, högt för dig själv. En gång till. Smaka på orden. Känner du hur de utstrålar negativitet? De säger att du aldrig har det bästa. När du sitter där på stranden på filten i den varma solen med dina allra bästa vänner, och det här ordspråket säger att det kan bli bättre! Visst, det är det som driver mänskligheten. Utan den instinkten hade vi fortfarande suttit och lekt med kottar i grottor. Men ändå, jag tycker det är en förfärligt negativ tanke. Att det alltid kan bli bättre, alltid kan bli bättre. Nu vill jag inte skriva mer om det här, det är ett alldeles för tråkigt ämne. Och alla ni som inte håller med, nästa gång ni är glada och mår bra, tänk att det alltid kan bli bättre...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Maria was here^^

Anonym sa...

Det äger som satan, fortsätt skriva^^
//Maria igen^^

Froste sa...

Extremt negativ tanke... Definitivt! Ooo, snart publicerar jag ett fantastiskt inlägg om hur föreläsningen var som jag gick på med Mietek, överlevaren från förintelsen! Kramar, //Froste

Anonym sa...

Söta barnet, njut av nuet. Lycka är många korta stunder om man upptäcker dom. En stund på filten med vänner, en barnhand i sin egen hand, när man springer 3 km på 14,30, när man kan ha kortärmat första gången på våren. Det är bara att upptäcka alla stunder och lägga dem efter varandra så behöver man inte fundera på dumma ordspråk/ mamma

Anonym sa...

Ja, varför inte njuta när man kan? Sånt tycker jag att man bara få tänka när livet känns förj*vligt och om man inte mår bra, men inte när man är som lyckligast!

Du är bästa skrivaren!! <3 U