fredag 11 januari 2008

Klar?


Det var juldags morgon, Titti vaknade och kände grandoften
sticka i näsan. Hon hörde prasslet från julklapparna som
hennes glada och nyfikna mamma, Maria, höll på med.
Maria hatade julen och att se alla klapparna ligga
under granen hela dagen, utan att få öppna dom.
Hennes pappa, Anders, var av den typen som gjorde allt
en vecka innan, minst!
Hon gick ner för trappan och kramade sin mamma.
Eller, nej.
Hon gick ner för trappan och sa GodJul.
Kanske:
Hon låg kvar och väntade på att mamma skulle komma upp.
Nej.. Jag struntar i det.

Har det blivit så för er också? Flera gånger?
Aa. Och inte bara med berättelser. Med slöjd projekt,
med bloggar, med kort med, ja, allt!!
Men varför? För att vi är stressade?
För att vi har mindre tålamod?
För att...? Jag vet inte!! Har ni några förslag så
kommentera och skriv dom, jag vill väldigt gärna veta.
När jag tänker på det, jag ska nog slutföra dom projekt
jag har just nu, och slutföra dom,
innan jag börjar på något
nytt.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig! :D
Skriver så bra :)
Jag håller med fast än jag är en sån som påbörjar saker och inte avslutar dem...:)

Anonym sa...

Det var jag som skrev det! :D

Anonym sa...

hm...min nolla dök inte upp...
// 0 3 :D

Froste sa...

Peersolnigen så har jag gett upp. Eller nej, inte gett upp, det är fel ord, men jag har slutat liksom. Man kan inte tvinga fram någto. Vill det sig inte så vill det sig inte. Börja på något nytt. Haha, ska jag säga som har miljontals berättelser som knappt är påbörjade och blogginlägg som skulle räcka i evigheter. Men ändå. Man måste inte avsluta allt. Tvärt om.

Anonym sa...

åh, jättebra bästis. Liksom, jag är sån som flickan. hihi. fast, me älskar julen. JUL ÄR BÄST! Liksom, bättre än nyår.

Anonym sa...

Jag är superdålig på att avsluta det jag börjat på...

//Amelie

Anonym sa...

Alltså inte jag som skrev det du skrev om utan jag som skrev kommentar...^.^
// 0